Facebook logó Instagram logó YouTube logó

2019. október 21., hétfő

Film

Filléres nyomozások – 6 kiváló, kis költségvetésű krimi és thriller

2019. szeptember 30. Becsült olvasási idő: 5 perc

Számtalanszor kifejtettük már nem csak mi, de sok százan, sőt, sok ezren, hogy minden egyes film szíve egy jó forgatókönyv. Persze, egy maradandó alkotás számtalan egyébből tevődik össze, a színészi játék, a fényképezés, az operatőri munka, a dramaturgia, a rendezés, a zene, stb., de mindez mit sem ér, ha eleve elbaltázott, felületes és hiányos alapokra építkezik a produkció. A forgatókönyv ráadásul egy film esetében általában a legolcsóbb hozzávaló, mégis hosszú évek óta divat elhanyagolni.

Korábban hoztunk már Nektek nevetséges összegekből készült minőségi sci-fiket, ezúttal a bűnügyi történetek terepére kalandozunk, és mutatunk hat remeket, melyeket Hollywood olyan, manapság is menőnek számító arcai tettek le az asztalra, mint Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, Christopher Nolan, vagy épp Guy Ritchie, bizonyítván, hogy egy pörgős, stílusos és fordulatos filmhez valóban nem sok pénz szükséges, sokkal inkább egy ütős szövegkönyv. És bár némelyik alkotás még így is több milliós büdzséből gazdálkodott, ne legyenek kétségeink afelől, hogy az Hollywoodban valóban aprópénznek számít.

Kutyaszorítóban

Költségvetés: 1,2 millió dollár

„A film erősen emlékeztet a Ponyvaregényre: a stílus, a sztori, a történetvezetés mind-mind fellelhető a későbbi opuszban. Ezt a mozit látva lesz teljesen tiszta, mennyire erős rendezői kézjegyek ezek. Mindig alvilági figurák tusáját látjuk; mindig borzasztó mocskos szájú stílusban; mindig időbeli ugrálással – és persze mindig rengeteg szöveggel. Tarantinónak nagyon sok gondolata lehet a világról, mert minden filmjében nagyon sarkos véleményeket ad a szereplői szájába.” (Tovább a teljes cikkre >>>)

Kutyaszorítóban

Kutyaszorítóban

Közönséges bűnözők

Költségvetés: 6 millió dollár

„A Közönséges bűnözők egy nagyon komplikált, alvilági szereplőkkel játszódó történet, amelyben számos átvágás, téves személyazonosságból fakadó bonyodalom fokozza a történet kuszaságát és izgalmát, amely összetevők a film legfontosabb és tulajdonképpen egyetlen kérdésére körül bonyolódnak: kicsoda Keyser Söze? Természetesen a film legvégén megtudjuk, hogy léteik-e egyáltalán, és ha igen, akkor ki ő, és ezen – sokak számára nagyon meglepő és váratlan – csavarra épül tulajdonképpen az egész film. Mivel ennek felfedése jelentősen ronthatja a filmélményt azok számára, akik még nem látták, ezért nagyon óvatos leszek a karakterek bemutatásakor.” (Tovább a teljes cikkre >>>)

Közönséges bűnözők

Közönséges bűnözők

Memento

Költségvetés: 5 millió dollár

A Memento tartalmi szempontból egyszerre rokona olyan klasszikus krimiknek, mint a George Marshall – Raymond Chandler duó Kék dáliája és Hitchcock Bűvölete, olyan új keletű thrillereknek, mint Wolfgang Petersen Szilánkokja és Scott McGehee Varratja, s – nonlineáris, a végponttól a kezdet felé haladó narrációja okán – olyan, a filmes elbeszélésmód határait kutató daraboknak, mint Jane Campion 2 barátnője vagy Lee Chang-Dong Mentolos cukorkája. A Los Angelesben játszódó modern kori szenvedéstörténet főhőse Leonard Shelby egykori biztosítási nyomozó, aki brutális gyilkosság áldozatául esett felesége megbosszulására teszi fel életét. (Tovább a teljes cikkre >>>)

Memento

Memento

Fűrész

Költségvetés: 1,2 millió dollár

A Fűrész az iskolapéldája annak, hogy miként is kellene jó filmet csinálni. Ötlet legyen lehetőleg, méghozzá parádés, okos forgatókönyv és hajrá. A film kevesebb, mint 1,5 milla dollárból összeállt (ez szinte anyagköltség), 18 nap alatt felvették, és több, mint a 25-szörösét hozta eddig. Ez általában Európában szokott menő lenni; valaki egyszercsak gondol egy nagyot és semmi pénzből hajmeresztő filmet csinál. (Michael Haneke: Funny Games, Ole Bornedal: Nattevagten) Ezeknek olyan bukéja van, hogy még 20 év múlva is emlékezni fogunk rájuk. Ritkán lesznek közönségsikerek, inkább csendesen kultuszfilmmé válnak. A Fűrész bár sikeres lett, mégis kultuszfilm lesz. (Tovább a teljes cikkre >>>)

Fűrész

Fűrész

A Ravasz, az Agy, és két füstölgő puskacső

Költségvetés: 1,35 millió dollár

Ha azt mondom, Guy Ritchie, akkor sokaknak Madonna volt férje ugrik be, ami elég szar. Viszont a legtöbbeknek a nagyszerű Blöff fog felrémleni, ami a szórakoztató krimi-akciófilmek netovábbja:) Ritchie később kiegészítette ezt a nem rossz Spílerrel és mostanában bizonyította, hogy más területen is remekül tudja kamatoztatni egyéni stílusát, lásd az új Sherlock Holmes-ot (és a folytatásával). De mindenki elindul valahonnan és emberünknek már az első mozija elképesztően magasra tette a mércét, mondhatni új műfajt teremtett – ez volt a Lock, Stock And Two Smoking Barrels… (Tovább a teljes cikkre >>>)

A Ravasz, az Agy, és két füstölgő puskacső

A Ravasz, az Agy, és két füstölgő puskacső

El Mariachi – A zenész

Költségvetés: 7 ezer dollár

„Ugyanis az 1992-ben készített El Mariachit Rodriguez csupán VHS-kiadásra szánta. A Columbia stúdió azonban meglátta benne a lehetőséget, és gyorsan leszerződtették a rendezőt még két filmre, a Desperadóra és a Volt egyszer egy Mexikóra, Rodriguezzel pedig körbeturnéztatták a világot. A torontói filmfesztiválon Robert szóba elegyedett Tarantinóval, aki akkoriban szintén első önálló filmjével járta a fesztiválokat. És ez sok-sok közös produkcióba, valamint filmtörténeti csemegékbe torkolt (Négy szoba, Alkonyattól pirkadatig, Desperado). A költségvetés pedig szintén nem vicc, hollywoodi produkcióhoz mérten röhejes összegből forgatták, és a rávalót Rodriguez gyógyszertesztelésekből szedte össze. A rendezés mellett vállalta a vágást, az operatőri, illetve a forgatókönyvírói teendőket is. (Tovább a teljes cikkre >>>)

El Mariachi - A zenész

El Mariachi – A zenész

Kapcsolódó cikkek

Egy másik életben /Forrás: papageno.hu/

2019. október 18.

Film

A karma utolér, avagy kritika az Egy másik életben című filmről

Egy eredeti koncepció, egy felemás megvalósítás.

David Fincher és Gary Oldman együtt dolgozik

2019. október 18.

Hírek

Gary Oldman lesz a főszereplője David Fincher új, életrajzi filmjének

A Hetedik és a Zodiákus rendezője több mint 5 év után készít mozifilmet újra.

Ray Harryhausen

2019. október 17.

Képzőművészet

Ray Harryhausen, és az álomgyár szörnyeinek tengere

A stop-motion keresztapja, aki átformálta Hollywood látványfilmjeit.

2001: Űrodüsszeia

2019. október 15.

Film

Hollywood-i akták 4. – 2001: Űrodüsszeia

Porondon a filmtörténelem legtöbbet elemzett sci-fi története.

Legutóbbi cikkek

Egy másik életben /Forrás: papageno.hu/

2019. október 18.

Film

A karma utolér, avagy kritika az Egy másik életben című filmről

Egy eredeti koncepció, egy felemás megvalósítás.

2001: Űrodüsszeia

2019. október 15.

Film

Hollywood-i akták 4. – 2001: Űrodüsszeia

Porondon a filmtörténelem legtöbbet elemzett sci-fi története.

The Big Bang Theory

2019. október 11.

Film

Nagy bummból nagy reccs – Az Agymenők, és a sitcom alkonya

Idén májusban véget ért a The Big Bang Theory című sorozat.

Donnie Darko

2019. október 9.

Film

10 legendás filmklasszikus, mely csúnyán elhasalt a mozipénztáraknál

Filmek, melyek a büdzséjük ellenére sem találtak utat a nézők szívéhez.

Bohemian Rhapsody vs. Rocketman

2019. október 7.

Film

Párhuzamos életek, avagy miért hitelesebb film a Rocketman a Bohém rapszódiánál?

Az életrajzi musicalek reneszánszának két zászlóshajóját vetettük össze.

Facebook közösség