- Kovács Krisztián
- 2021. október 20. | Becsült olvasási idő: 1 perc
Király Levente írt már könyvet Bud Spencerről és Terence Hillről, előbbiről Piedone nyomában címmel filmet is forgatott, most pedig egy egészen egyedi interjúkötettel jelentkezik november 2-án a Macro-Media gondozásában, melyben pályatársaik mesélnek Bud Spencer és Terence Hill párosáról, és filmjeik kulisszatitkairól.
Hat évtizeddel ezelőtt, a Hannibál történelmi filmmel indult el Bud Spencer és Terence Hill közös filmes pályafutása. Ebből a különleges alkalomból 60 pályatárs, köztük színészek, rendezők, segédrendezők, operatőrök, forgatókönyvírók, producerek, kaszkadőrök, akrobaták, látvány- és jelmeztervezők, zeneszerzők, asszisztensek és a színészpáros dublőrjei mesélik el személyes élményeiket a legendás pofonosztókkal kapcsolatban. A különleges történetekből többek között azt is megtudhatjuk, miért nevezte Sergio Corbucci rendező Bud Spencert versenylónak, aki krémbombákkal és százkilós férfiak emelgetésével hozta formába magát a forgatásokra.
Kiderül az is, hogyan mentette meg a mackós mozgású bumburnyák Giuseppe Colizzi filmrendező fiának életét, és miért hagyta majdnem abba az egyik film forgatását egy nézeteltérés miatt. Megtudhatjuk, miért tépték össze először a később kasszasikert hozó Az ördög jobb és bal keze forgatókönyvét, és miért dobták a kukába az azóta világhírű slágerré vált film zenéjét. Kiderül, milyen tanácsokat adott a halálos parasztlengőket osztogató Bud Spencer a kezdő színésztársaknak, hogyan tanította lovagolni őket, milyen ingeket és cipőket szeretett hordani forgatások közben, és mi volt az a „Scopa” nevű nemzetközi kártyajáték, amelyet a forgatások szünetében Terence Hill-lel játszottak.
A stábtagok exkluzív interjúiból megtudhatjuk azt is, milyen ízletes ennivalókat fogyasztott Bud Spencer a pihenők alatt (többek között „orecchie di elefante”-t, azaz elefántfüleket), és hogyan csapott át a forgatás sokszor estig tartó közös buliba. Arra is fény derül, hogy milyen nehézségek árán sikerült filmet készíteni a Kolumbia és Venezuela között kitört véres polgárháború közepette a dzsungelben, és miért nem valósult meg a vékony színész és dagi haverjának nagy álma, hogy az Antillákon leforgassák a Mi, kalózok című filmet.
A kalandos történetek sorából az is megtudható, hogy a szőke, kék szemű, ravasz tekintetű színésszel hová mentek sétalovaglásra a film női szereplői, vagy hogy miként sikerült rávenni Bud Spencert, hogy minden közös filmjüknél az ő neve szerepeljen másodikként a stáblistán, de az is kiderül, miért keveredett Terence Hill késelésbe New York forgalmas főutcáján. A könyv eddig soha nem hallott, érdekes történetek sokaságán keresztül mutatja be arról az oldaláról az olasz sztárpárost, amely eddig ismeretlen volt.
A csütörtöki nyomozóklub eltűnt tévés személyiség után kutat
Irene Vallejo Papirusza átjárókat úgy nyit átjárókat a történelemben, hogy egy pillanatra sem válik labirintussá.
Végre Egri Lajos oktatói életművének második, utolsó felvonása is olvasható magyarul: A kreatív írás művészete rövid szakmai összefoglaló, egyúttal a Drámaírás művészetének továbbgondolása.
A csütörtöki nyomozóklub eltűnt tévés személyiség után kutat
A rémesen vicces Addams-feldolgozás
Irene Vallejo Papirusza átjárókat úgy nyit átjárókat a történelemben, hogy egy pillanatra sem válik labirintussá.
Végre Egri Lajos oktatói életművének második, utolsó felvonása is olvasható magyarul: A kreatív írás művészete rövid szakmai összefoglaló, egyúttal a Drámaírás művészetének továbbgondolása.