- Talabosné Lukács Nikolett
- 2021. szeptember 23. | Becsült olvasási idő: 4,5 perc
Az 1996-os, Michael Jordan főszereplésével készült Space Jam – Zűr az űrben gyerekkorom egyik kedvenc, ikonikus filmje volt, hiszen a legendás kosárlabda játékos és a Bolondos dallamok örökzöld rajzfilmfigurái szórakoztató és izgalmas filmet hoztak össze az NBA népszerűségének csúcsidőszakában. Minden gyerek kedvencei voltak, sokunk szenvedélyesen gyűjtötte a kosárlabdakártyákat és a rágógumik matricáit, amelyek aztán gazdát cseréltek a szünetekben vagy órák után. Ma a kislányommal nézem újra és újra ezt a mesét és nagy izgalommal vártuk, hogy az újratöltött film mit fog tudni hozzátenni az eredetihez. Sajnos a várakozásunk hiábavalónak bizonyult, ugyanis színes forgatagon és a technikai háttér fitogtatásán, a Warner önimádatán kívül a régi varázslatból semmi sem maradt, igazi mondanivalót a szokásos kliséken túl nem tudott nyújtani, így mi inkább maradunk az eredetinél.
A történet szerint LeBron James és fia stúdiólátogatásra érkeznek a Warner Bros. hatalmas telepére, ám ott a főalgoritmus által egy előre megtervezett baleset miatt mindketten a Warner multiverzum fogságába esnek. Ezt a multiverzumot pedig az AI G irányítja, akinek egy titokzatos mesterterve van, amelynek révén korlátlan irányítást kíván megszerezni. LeBron James a multiverzumban a Warner stúdió megannyi filmjének helyszínét bejárja, ahol azok ikonikus szereplőivel is találkozik, miközben elveszett fiát keresi. A gonosz (Algoritmus) elrabolja a fiút, és kihívja az apját egy kosármeccsre. A tét persze itt is óriási: hogyha veszít, itt maradnak a Warner számítógépes rendszerében, ha győz, akkor hazamehet a fiával. A kosármeccsben természetesen a Looney Tunes sztárja, Tapsi Hapsi, Dodó kacsa, Lola nyuszi és a többiek lesznek a segítségére. A flúgos firkák szépen megrajzoltak és szerethetők, ebben a történetben pedig Tapsi Hapsi még több teret nyer, mint az előzőben. Ezúttal azonban nem pusztán kosarazni kell, hanem a fiú által kreált kosárlabdára épülő „feltuningolt” játékot is megnyerni.
A legnagyobb élmény sajnos a sok filmes utalás és a Warner univerzum alkotásainak felbukkanása volt (Harry Potter, Trónok harca, Mad Max: A harag útja, Mátrix, a Casablanca stb.), azonban a filmet ez sem menti meg felnőttek és tinédzserek számára, annyira nyilvánvalóan reklámszagú az egész. A rendező és a készítők sajnos itt sem használták ki a lehetőségeket, hiszen hiába bukkannak fel az olyan ikonikus karakterek, mint King Kong, Pennywise, Joker, Batman és Robin, a Pingvin vagy az Éjkirály a Trónok harcából, ők egyszerűen csak díszletek, nem pedig szervesen beépített, aktív szereplői a kalandnak, így aztán jelenlétük pusztán keret marad, ami nemcsak erőltetett, de egy idő után már kifejezetten kínosnak is hat.
Az első részben a kilencvenes évek legnagyobb kosárlabdázóit szerepeltették, ott volt többek közt Charles Barkley vagy Patrick Ewing, akik még nyúlfarknyi szerepeikben is szerethetőek voltak, különösen tehetségük elvesztése utáni botladozásaikkal. A mostani rész egyértelműen koppintotta az előzőt, ami önmagában nem probléma, az már annál inkább, hogy alig-alig láthattuk Anthony Davist, Damian Lillardot és Klay Thompsont.
Don Cheadle játéka valamicskét javít az ürességérzeten, de a film vele együtt is tobzódik az unalomban és a butácska megoldásokban, egyedül a zenei válogatás és a technika megvalósítás magas színvonala nevezhető egyértelmű pozitívumnak, ez azonban 2021-ben már édeskevés.
Összefoglalva a Space Jam folytatása sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, azonban a jegypénztáraknál egész jól teljesít, ezért félő, hogy az alkotók újabb részen törik majd a fejüket, mi pedig csak reménykedhetünk, hogy a végeredmény nem lesz ennyire lelketlen, a Warner pedig legalább másfél óráig hajlandó le elengedni a pofátlan önpromóciót.
Újra műsoron a Quantum Leap – Az időutazó.
A Warner döntése értelmében nem annyira biztos.
A rémesen vicces Addams-feldolgozás
A Star Wars: Andor előzménysorozata a Zsivány egyes előzményfilmnek, és nem biztos, hogy indokolt volt a Disney-nek ennyire a távolba révednie.
A Hókusz pókusz 2 a szokásos Ébredő Erős formulát követi, csak 2015 óta még sokkal rosszabb lett minden.
John Carpenter utolsó előtti filmje alapján azért még nem egyértelműsíthető a horrorguru zsenijének temetése.
A film, ami egy kis hazai vidámságot csempész a szürke hétköznapokba.