- Kovács Krisztián
- 2021. január 26. | Becsült olvasási idő: 1 perc
Korábban már beszámoltunk róla, milyen harc volt kibontakozóban többek közt Denis Villeneuve és Christopher Nolan, valamint a Warner stúdió közt, melynek alapját a stúdió azon döntése adta, hogy idei sikerfilmjeit a mozipremierrel egyazon napon online streamingen is bemutatja. Most úgy fest, mindez szakításhoz vezethet az Oscar-jelölt rendező és a Warner közt.
Közel 20 év után hagyhatja ott a Warner stúdiót az Eredet, A sötét lovag, a Csillagok között, és a Tenet rendezője, hivatkozva a Warner döntésére, miszerint összes idei sikerfilmjét a mozipremierrel azonos napon online is bemutatja. A hírt a Wall Street Journal hozta le a napokban, és kétségtelen, hogy komoly veszteség lenne a Warner számára, hiszen Nolan az egyik azon kevés mai rendezők sorában, akik új filmje minden alkalommal eseményszámba megy, még akkor is, ha legújabb alkotása, a Tenet – véleményünk szerint – minőségében elmarad némileg a korábbiaktól. A stúdió mégis inkább a bevételek miatt bánkódhatna igazán, hiszen a rendező filmjei minden esetben kasszasikernek bizonyultak, és még a tetemes gyártási költségüket is többszörösen visszahozták.
Nolan egyébként a stúdió tavaly november végi döntését a következőképpen kommentálta: „Az ipar filmes nagyágyúi és filmsztárjai abban a tudatban hajtották álomra a fejüket, hogy a legkiválóbb filmstúdiónak dolgoznak, aztán arra ébredtek, hogy kiderült, igazából csak a világ legrosszabb streaming szolgáltatásának.” Később Denis Villeneuve, az új Dűne-film rendezője is kiállt mellette.
Nolan általunk is tisztelt munkásságáról korábban azt írtuk „művészetének óriási erénye, hogy egy CGI-vezérelt korban képes volt életben tartani a hagyományos értelemben vett nagy költségvetésű történetmesélést, melyet ráadásul egy autentikus, a számítógépes látványtervezést csak minimális mértékben felhasználó vizuális világgal kombinált, mely által filmjeinek jó értelemben vett film hangulata van, ahol ez a látvány minden esetben a hangulatból, és a történetből fakad, annak eszköze, nem pedig célja, mellyel gyakorlatilag messzemenőkig szembe megy, például a teljes Marvel-filmuniverzum törekvéseivel.”
Újra műsoron a Quantum Leap – Az időutazó.
A Warner döntése értelmében nem annyira biztos.
A csütörtöki nyomozóklub eltűnt tévés személyiség után kutat
A rémesen vicces Addams-feldolgozás
Irene Vallejo Papirusza átjárókat úgy nyit átjárókat a történelemben, hogy egy pillanatra sem válik labirintussá.
Végre Egri Lajos oktatói életművének második, utolsó felvonása is olvasható magyarul: A kreatív írás művészete rövid szakmai összefoglaló, egyúttal a Drámaírás művészetének továbbgondolása.