
- Kovács Krisztián
- 2020. december 21. | Becsült olvasási idő: 1 perc
Az idei év a filmek szempontjából a legcsekélyebb mértékben sem nevezhető tipikusnak, a járvány megelőzésére hozott korlátozó intézkedések miatt mind a moziknak, mind a forgalmazóknak, stúdióknak, és a szolgáltatóknak is új irányvonalak kijelölésére lett szüksége, ami számos ellentmondásos döntést is szült, és elősegítette, hogy első ízben ne egy amerikai film álljon év végén a legtöbb bevételt hozó alkotások listájának élére.
The Eight Hundred (A nyolcszáz)
The Eight Hundred, azaz A nyolcszáz címet kapta az a kínai háborús-történelmi film, mely most már borítékolhatóan 2020 legtöbb bevételt termelő mozija lett. A státuszhoz természetesen számos tényező együttállására volt szükség: először is Kínában az év második felében már nyitva tarthattak a mozik, míg az Egyesült Államok nagy részén a legtöbb filmszínház a mai napig zárva tart, aminek köszönhetően először fordult elő, hogy Kínában összességében is több bevételt termeltek a bemutatók, mint az Egyesült Államokban. A nyolcszáz esetén egy alapvetően kifejezetten a kínai közönséget megcélzó, monumentális, epikus háborús alkotásról van szó, mely az 1937-es japán-kínai háborúba kalauzolja el a nézőt, és mely a készítők elmondásai alapján egyértelműen a Dunkirk, vagy a Ryan közlegény megmentése című filmekkel igyekszik felvenni a versenyt.
A filmet egyébként már tavaly júniusban bemutatták volna, de aztán végül egy teljes évvel halasztották a premiert – leginkább a kínai kultúrpolitikai útvesztője miatt – aminek köszönhetően idén augusztus 21-én került a mozikba, épp akkor, amikor a kínaiak már ki voltak éhezve az új alkotásokra. Az összehasonlítás a fentebbi filmekkel nem csupán nagyotmondás, a film 80 millió dollárból készült, mely valóban kimagasló költségvetés, ráadásul a legjobb nyugati vizuális effektekért felelős szakemberek dolgoztak rajta. Nem titkoltan egyébként A nyolcszáz célja az volt, hogy visszacsalogassa a nézőket a mozikba, ami sikerült is, igaz, jelenlegi eredményével 2019-ben még az első tízbe sem fért volna be, de ahogy írtuk is, ez a mostani semmilyen szempontból sem tipikus év.
Ami az amerikai filmeket illeti, ott idén a Bad Boys harmadik része termelte a legtöbb bevételt, amit Sam Mendes első világháborús filmje, az 1917 követ (bár ezt hivatalosan még 2019-ben mutatták be az Oscar-szezon miatt), majd a Sonic, a sündisznó következik. Christopher Nolan Tenet című alkotása, melytől a nyáron a mozik megmentését várták, jelenleg a lista 11. helyén tanyázik.
Újra műsoron a Quantum Leap – Az időutazó.
A Warner döntése értelmében nem annyira biztos.
A csütörtöki nyomozóklub eltűnt tévés személyiség után kutat
A rémesen vicces Addams-feldolgozás
Irene Vallejo Papirusza átjárókat úgy nyit átjárókat a történelemben, hogy egy pillanatra sem válik labirintussá.
Végre Egri Lajos oktatói életművének második, utolsó felvonása is olvasható magyarul: A kreatív írás művészete rövid szakmai összefoglaló, egyúttal a Drámaírás művészetének továbbgondolása.