Francis Ford Coppola mindig is nagyratörő víziók mestere volt, bizonyítja ezt a Keresztapa-trilógia, vagy épp az Apokalipszis most, de akad egy filmje, ami lassan 20 éve várja már elkészültét, ugyanakkor a többszörös Oscar-díjas rendező és forgatókönyvírót valamilyen körülmény mindig hátráltatta, hogy tető alá hozza a projektet.
A Megalopolis egy New Yorkban játszódó dráma, mely egy sztárépítészről szól, aki a várost egy furcsa, utópisztikus vízióvá akarja tenni. Coppola gyakorlatilag a harmadik Keresztapa-film óta tervezgeti az ötletet, a megvalósításhoz legközelebb 2001 környékén állt, amikor számtalan vágókép felvételével el is készült, ám jött 9/11, és New York egy időre tabutémává változott.
A rendező a Deadline-nak adott nemrég interjút, melyben azt nyilatkozta, hogy a projekt nagyságrendileg 100 millió dollárból valósulhatna meg, és amennyiben nem talál sem stúdiót, sem forgalmazót, aki mögé állna, úgy nem vár tovább, és saját vagyonát fekteti majd terve megvalósulásába. Coppola idén töltötte a 82. életévét, és jelenlegi elmondásai alapján Forest Whitakerrel, Cate Blanchett-el és Oscar Isaac-kel áll tárgyalásban a főbb szerepekért, rajtuk kívül pedig szerződtetni szeretné még Jon Voight-ot is. Ahogy az interjúban fogalmazott: „Ez a film, amit meg akarok csinálni, szerintem egy izgalmas változás a nyilvánosságnak kínált filmekhez képest. Főleg azért, mert alapvető üzenettel bír arról, hogy itt az idő átgondolnunk, hogy a társadalom, amelyben élünk, nem az egyetlen elérhető alternatíva számunkra.” Mostanra az is kiderült a rendező Variety által idézett interjújában, hogy Coppola egyetlen forgalmazóval sem egyeztetett, mert tudta, hogy nem állnának be a tervei mögé, így végül teljes vagyonát fordítja a produkció elkészültére, melyet a napokban nevezett meg. A Megalopolis így nagyjából 120 millió dollárból készülhet majd el.
Francis Ford Coppola eddigi filmes pályafutása során 6 Oscar-díjban részesült, és bár az utóbbi időben keveset hallani róla, kétségtelenül Hollywood egyik legfontosabb rendezőegyénisége. Aranyszobrot vihetett haza a Patton című dráma forgatókönyvéért, ahogy a Keresztapa első és második részének szövegkönyvéért is, ezen felül a híres maffiatrilógia első két része a legjobb film díját is hazavitte, a második részért pedig rendezőként is kitüntették. Coppola elmondta az interjúban, hogy már meg sem lepte volna a visszautasítás, ugyanis az Apokalipszis most című klasszikusa jogaival a mai napig azért ő rendelkezik, mert abban a filmben sem hitt annak idején egyetlen forgalmazó sem.
Újra műsoron a Quantum Leap – Az időutazó.
A Warner döntése értelmében nem annyira biztos.
A csütörtöki nyomozóklub eltűnt tévés személyiség után kutat
A rémesen vicces Addams-feldolgozás
Irene Vallejo Papirusza átjárókat úgy nyit átjárókat a történelemben, hogy egy pillanatra sem válik labirintussá.
Végre Egri Lajos oktatói életművének második, utolsó felvonása is olvasható magyarul: A kreatív írás művészete rövid szakmai összefoglaló, egyúttal a Drámaírás művészetének továbbgondolása.