• Kövess minket a Facebookon!
  • Kövess minket az Instagramon!
  • Kövess minket a YouTube-on!
Mesterséges intelligenciák Hollywoodban

Hírek

Hamarosan mesterséges intelligencia dönthet a filmek jövőjéről?

  • Megosztás Facebookon
  • Megosztás Twitteren
  • Megosztás e-mailben

Alig néhány hónapja keltett felzúdulást a hír, hogy James Dean több mint 60 évvel tragikusan korai halála után digitális klónként visszatér a filmvászonra. Most pedig a Hollywood Reporter egy újabb különös hírt szellőztetett meg a filmek jövőjét érintő innovációról.

Mesterséges intelligenciák Hollywoodban

Mesterséges intelligenciák Hollywoodban

A Warner Bros. stúdió nemrég egy hosszú távú megállapodást kötött a Cinelytic nevű céggel annak kapcsán, hogy a filmes innovációkért felelős vállalat projektmenedzsment szoftverét felhasználva dönthessen a jövőben arról, mely filmeket érné meg elkészíteni, és melyek maradjanak inkább az asztalfiókban. A Warner a főleg független filmeket gyártó STX stúdió után a Cinelytic második komoly filmes ügyfele.

A megállapodás utáni első beszámolókban a Warner rögtön igyekezett cáfolni a mesterséges intelligencia algoritmusával kapcsolatos találgatásokat. A Cinelytic rendszere ugyanis egy rendkívül összetett mechanizmus, ami segít a stúdió szakembereinek a megfelelő premierdátum, marketingterv- és forgalmazási terv kiválasztásában is, sőt, arra is végez kalkulációkat, hogy vajon a főszerepeket melyik sztárra lehetne bízni. A felzúdulásokat megelőlegezendő, a Warner kiadott egy nyilatkozatot, ahol igyekszik leszögezni, hogy az algoritmus nem dönt semmiről, csupán segíti a döntéshozók munkáját.

Az utóbbi időben egyre több hír érkezik a mesterséges intelligenciák és a kultúra találkozásáról. Mi is beszámoltunk róla, hogy nemrég egy algoritmussal sikerült megállapítani, hogy William Shakespeare műveinek mely részeit írta valójában a legendás angol drámaíró, és melyet valamelyik társszerzője, egy másik program pedig jelenleg is azon dolgozik, hogy Ludwig van Beethoven születésének 250. évfordulójára befejezze a mester félbemaradt X. szimfóniáját.

Kapcsolódó cikkek

Minari - A családom története (2021)

A koreai álom, avagy sehol sincs kolbászból a kerítés – Filmkritika

A Minari – A családom története hétköznapi film, mert megmutatja, milyenek a mi hétköznapjaink is.

Külföldi Oscar-díjak Hollywoodban

Túl Hollywoodon – 9 Oscar-díjas film 9 különböző országból

Avagy az élet Hollywoodon kívül, amit még Hollywood is értékelt.

Szigorú itészek – Legendás filmek, melyeket ki nem állhatott a korabeli kritika

Kultikus alkotások, melyek megítélésének jót tett a premier óta eltelt idő.

Bűn és erény – Alkimista allegóriák a Notre-Dame katedrálison?

Lehetséges, hogy a Notre-Dame szobrait eltérően értelmező két tábornak egyaránt igaza van?

    Hírlevél feliratkozás

    Itt akarsz Te is lépdelni Ectopolis utcáin?
    Tartsd velünk a lépést, és iratkozz fel a város hírlevelére!

    Az Adatkezelési tájékoztatóban leírt feltételeket elfogadom.

    Kiemelt téma

    Ernest Hemingway

    Így írtak ők – 6 világhírű író, 6 különböző munkamódszer

    Az írás nem egzakt tudomány, ezek pedig nem tanácsok az írópalántáknak.

    Legutóbbi cikkek

    • 2021. július 23.

    A koreai álom, avagy sehol sincs kolbászból a kerítés – Filmkritika

    A Minari – A családom története hétköznapi film, mert megmutatja, milyenek a mi hétköznapjaink is.

    • 2021. július 23.

    Kevésbé népszerű Neil Gaiman-regényből készít sorozatot az Amazon

    Az Amerikai istenek és az Elveszett próféciák után íme az újabb adaptáció híre.

    • 2021. július 22.

    Jack Ketchum regénye az a könyv, amit soha nem akarsz újra elolvasni – Könyvkritika

    Egy realista horrorremekmű, melyet még Stephen King is tisztel.

    • 2021. július 20.

    A gonosz építésze, avagy Albert Speer küzdelme az igazsággal – Könyvkritika

    A bűn roppant arányai lehetetlenné tesznek minden kísérletet az önigazolásra.

    • 2021. július 19.

    Középszerű kalandok a biológiai hadviselés korában – Filmkritika

    A legmegosztóbb zombis kaland, amit eddig láttál.