- Kovács Krisztián
- 2019. szeptember 1. | Becsült olvasási idő: 1 perc
Az első kritikák imádják a Todd Philips-féle legújabb Joker filmet, melynek szombat este volt a premierje a Velencei Filmfesztiválon, a nézők pedig 8 perces álló ovációval és tapssal jutalmazták, kiemelve Phoenix elképesztően átélt szerepformálását, mely a reakciók szerint egyik korábbi Joker-alakításra nem hasonlít.
A premier kapcsán természetesen a főszereplőt alakító, többszörös Oscar-jelölt Joaqiun Phoenix is megkapta a kérdést, honnan merítette a gonosztevő karakterét: „A karakter egyetlen korábbi megjelenéséből sem merítettem, a jelleme megoldásában nem voltak kötöttségek, tekintve, hogy egyik korábbi képregénytörténetet sem használtuk fel. Számomra egyébként is a legvonzóbb az volt a szerepben, hogy Jokert rendkívül nehéz meghatározni. Ez óriási kihívás. Így aztán szabadon dolgozhattam, és egyik korábbi Joker-karakterből sem merítettem, viszont rengeteg könyvet olvastam politikai merénylők életéről és motivációról. Olyan karaktert akartam teremteni, mely nem behatárolható. Joker egy fikciós karakter, én pedig nem akartam, hogy bármely pszichiáter néhány szavából, gesztusából beazonosíthassa, hogy milyen típusú ember.”
Az IndiWire kritikusa egyébként a legjobb képregényfilmnek nevezte A sötét lovag óta eltelt 11 évben, és a 21. század eddigi legbevállalósabb blockbustere címet is megkapta tőle. A híres dokumentumfilmes, James Jones egyenesen mesterműnek nevezte a filmet, mely egyszerre vicces, sötét, gyönyörű, dühös és menő. Amit minden kritikus kiemelt, hogy a film egyértelműen megidézi Martin Scorsese legendás Taxisofőrjét, valamint azt is, hogy Phoenix-nek minimum egy Oscar-díj jelölés kinéz elementáris alakításáért.
Újra műsoron a Quantum Leap – Az időutazó.
A Warner döntése értelmében nem annyira biztos.
A csütörtöki nyomozóklub eltűnt tévés személyiség után kutat
A rémesen vicces Addams-feldolgozás
Irene Vallejo Papirusza átjárókat úgy nyit átjárókat a történelemben, hogy egy pillanatra sem válik labirintussá.
Végre Egri Lajos oktatói életművének második, utolsó felvonása is olvasható magyarul: A kreatív írás művészete rövid szakmai összefoglaló, egyúttal a Drámaírás művészetének továbbgondolása.