Karen von Blixen-Finecke, vagy ahogy manapság olvasói ismerik, Karen Blixen, a huszadik századi dán irodalom egyik legkiemelkedőbb képviselője, akit Sidney Pollack Távol Afrikától című Oscar-halmozó filmadaptációja miatt is sokan ismerhetnek, bár a film csak nyomokban követte minden idők egyik legjobb életrajzi kötetének történetét.
„Ha a mesemondó mindhalálig hű a történethez, akkor a csönd megszólal” – írta Karen Blixen Az üres lap című elbeszélésében, és csaknem tizenhárom évvel a halála után, e tétele igazolásaképp Karnevál címmel megjelent egy válogatás kiadatlan novelláiból. A sikerre való tekintettel később újra meg újra kiadták a gyűjteményt, mely most először magyarul is megjelenik a Polar Könyvek gondozásában, és ide kattintva már előrendelhető.
A kötet jó néhány elbeszélése Blixen legtermékenyebb írói korszakában született. Akad köztük olyan, melyet valamilyen okból félretett, olyan, amelyet, ahogy ő fogalmazott: „szórakozásból” írt meg, és számos, befejezetlenségében is kiváló mű. A könnyed, ironikus hangvételű családi komédiától a detektívtörténeten át, a később oly jellegzetes fantasztikus történetekig terjed a válogatás. Szinte mindegyik elbeszélésben megjelennek a jellegzetes blixeni témák.
Az író a dániai Rungstedlundban született és élete nagy részét itt töltötte, de meghatározó élmény volt számára a Kenyában töltött 17 év, amelyről könyveiben is ír, többek között a magyar nyelven is megjelent Volt egy farmom Afrikában című regényében. Blixent a legtöbben az 1962-es irodalmi Nobel-díj legnagyobb várományosának tartották (olyan tisztelői akadtak, mint Arthur Miller és Ernest Hemingway), de a díjat végül John Steinbeck kapta, sokak szerint elsősorban afféle vészmegoldásként, mert Blixen hosszú-hosszú évtizedek betegeskedése után az év szeptemberében, egy hónappal a díj kihirdetése előtt elhunyt. Világhírű regényének történetét mi is külön cikkben elevenítettük fel ITT.
A csütörtöki nyomozóklub eltűnt tévés személyiség után kutat
Irene Vallejo Papirusza átjárókat úgy nyit átjárókat a történelemben, hogy egy pillanatra sem válik labirintussá.
Végre Egri Lajos oktatói életművének második, utolsó felvonása is olvasható magyarul: A kreatív írás művészete rövid szakmai összefoglaló, egyúttal a Drámaírás művészetének továbbgondolása.
A csütörtöki nyomozóklub eltűnt tévés személyiség után kutat
A rémesen vicces Addams-feldolgozás
Irene Vallejo Papirusza átjárókat úgy nyit átjárókat a történelemben, hogy egy pillanatra sem válik labirintussá.
Végre Egri Lajos oktatói életművének második, utolsó felvonása is olvasható magyarul: A kreatív írás művészete rövid szakmai összefoglaló, egyúttal a Drámaírás művészetének továbbgondolása.