- Kovács Krisztián
- 2019. december 18. | Becsült olvasási idő: 1 perc
Miután jó néhány éve tendencia már Hollywoodban, hogy lépten-nyomon remake-t gyártsanak egy-egy filmből, az utóbbi időben már az sem számít, ha az álomgyári munkásoknak ehhez a legalapvetőbb klasszikusokhoz kell hozzányúlniuk. Így volt ez a Ben-Hur, vagy A hét mesterlövész esetén is, és ennek esik „áldozatul” az egyik legkultikusabb háborús kedvenc, A piszkos tizenkettő is.
Megerősítést nyert, hogy remake készül A piszkos tizenkettő című klasszikusból, ami még egy makulátlan hírnevű rendező számára is túl nagy falatnak bizonyulna, azonban a projekt annak a David Ayernek a kezébe került, akinek legutóbbi rendezése, az Öngyilkos osztag című képregényadaptáció katasztrofális bukásnak számít mind a közönség, mind a kritikusok körében. Ayer ugyan korábban letett néhány kiváló (Az utca királyai, Az utolsó műszak) és néhány korrekt (Harag) alkotást is az asztalra, mégis a legtöbben épp e bukás miatt emlékeznek rá.
A piszkos tizenkettő remake-je az előzetes hírek szerint némileg csavar az eredeti film történetén, és egy alternatív idővonalú képet fest majd a második világháború eseményeiről. Az eredeti film egyébként 1967-ben Robert Aldrich rendezésében E. M. Nathanson azonos című regényének adaptációja volt a korszak legnagyobb sztárjaival a főszerepben, hiszen feltűnt a színen Lee Marvin, Charles Bronson, Telly Savalas, Ernest Borgnine, John Cassavetes, és Donald Sutherland is.
A történet szerint közvetlenül a normandiai partraszállás előtt az Egyesült Államok Hadserege egy különleges osztagot állít fel katonai börtönfoglyokból, akik azt az ígéretet kapják, hogy sikeres bevetés esetén kegyelmet kapnak, és szabadlábra helyezik őket. A csapat célja egy szabotázsakció, a Marvin által alakított John Reisman őrnagy irányítása alatt, mely azonban az első pillanattól öngyilkos küldetésnek tűnik.
Újra műsoron a Quantum Leap – Az időutazó.
A Warner döntése értelmében nem annyira biztos.
A csütörtöki nyomozóklub eltűnt tévés személyiség után kutat
A rémesen vicces Addams-feldolgozás
Irene Vallejo Papirusza átjárókat úgy nyit átjárókat a történelemben, hogy egy pillanatra sem válik labirintussá.
Végre Egri Lajos oktatói életművének második, utolsó felvonása is olvasható magyarul: A kreatív írás művészete rövid szakmai összefoglaló, egyúttal a Drámaírás művészetének továbbgondolása.