Bár törnek előre a streamingszolgáltatók, és rengeteg hagyományos gyártó, forgalmazó és stúdió panaszkodik, hogy emiatt az emberek elveszíthetik érdeklődésüket a moziba járás iránt, a nemrég közzétett 2019-es bevételi adatok ennek a vélekedésnek tökéletesen ellentmondanak.
2019-ben rekordévet zártak a mozik
A tavalyi, 2019-es évben a mozik globális szinten rekordbevételt termeltek, világszerte összesen 42,5 milliárd dollárt, ami közel 800 millió dollárral több, mint amit a 2018-as adatok mutattak. Furcsa ellentmondás ez a stúdiók és forgalmazók streamingszolgáltatóktól való félelmével kapcsolatban, akik tavaly is számtalanszor nyilatkoztak a moziba járás divatjának lassú múlásáról. Az adatok nem ezt mutatják, ugyanakkor fontos megjegyezni azt is, hogy milyen filmek termelik ezt a félelmetes összegű bevételt.
A tavalyi évben összesen 8 film érte el az egymilliárd dolláros nyereséget, a legnagyobbat kétségtelenül a Disney szakította, hiszen ebből a 8-ból 6 film is az ő égiszük alatt készült, ugyanakkor fontos azt is megjegyezni, hogy minden filmjük vagy folytatás (Jégvarázs 2, Toy Story 4), vagy remake (Az oroszlánkirály), esetleg képregényfilm (Marvel kapitány, Bosszúállók: Végjáték), vagy egy franchise része (Star Wars: Skywalker kora). A listán képviselteti magát még a Sony szintén egy képregényfilmmel, a Pókember – Idegenben című alkotással. Az egyetlen film, mely némileg elüt a listától, ugyanakkor címében képregényadaptációnak tűnik, ám sokkal inkább szerzői és önálló filmnek tekinthető, és mégis átlépte az egymilliárdos álomhatárt, nem más, mint a 11 Oscar-díjra jelölt Joker.
A Mozitulajdonosok Országos Szövetsége, mintegy reagálva a stúdiófőnökök, és forgalmazók alaptalan aggodalmaira, nyilatkozatot is kiadott, melyben megerősítette, hogy a mozik látogatottsága szilárdan tartja magát, és jegybevételek is folyamatosan növekednek, így ugyanezzel a tendenciával számolnak a 2020-as évre vonatkozóan is.
A Star Wars: Andor előzménysorozata a Zsivány egyes előzményfilmnek, és nem biztos, hogy indokolt volt a Disney-nek ennyire a távolba révednie.
Újra műsoron a Quantum Leap – Az időutazó.
A csütörtöki nyomozóklub eltűnt tévés személyiség után kutat
A rémesen vicces Addams-feldolgozás
Irene Vallejo Papirusza átjárókat úgy nyit átjárókat a történelemben, hogy egy pillanatra sem válik labirintussá.
Végre Egri Lajos oktatói életművének második, utolsó felvonása is olvasható magyarul: A kreatív írás művészete rövid szakmai összefoglaló, egyúttal a Drámaírás művészetének továbbgondolása.