Amennyiben a legfélelmetesebb horrorfilmről beszélünk, vélhetően olyan klasszikusok jutnak eszünkbe, mint Az ördögűző, az Ómen, a Rosemary gyermeke, vagy épp a Nosferatu, noha egy tudományos kísérlet azt igazolta, hogy ezekkel a címekkel meglehetősen rossz felé keresgélünk.
Science of Scare címet kapta az a projekt, mely 50 átlagember pulzusát számolta egy közel 100 órát felölelő gigászi horrormaraton alatt, melynek célja egy minden idők 35 legfélelmetesebb filmjét tartalmazó lista összeállítása. A kutatásban résztvevők a legnépszerűbb filmeket rangsoroló, vagy filmkritikai oldalak listáiból (IMDB, Reddit, Rotten Tomatoes, stb.) megkeresték a zsáner 50 legnépszerűbb alkotását. Az egyes filmeket 50-50 néző tekintette meg a legkülönbözőbb korosztályokból, és mindegyiküket pulzusmérővel látták el, majd a teljes vetítés alatt monitorozták az eredményeiket.
Bár a listán megtalálhatóak voltak a horrorfilm legnagyobb klasszikusai, talán némileg meglepő módon ezek a lista második felében foglalnak helyet, az első 10-be például kizárólag olyan alkotások kerültek, melyek az elmúlt 10-15 évben születtek, a versenyt pedig az Ethan Hawke főszereplésével készült 2012-es Sinister című alkotás nyerte. A film csúcsjeleneteinél 32%-al emelkedett meg a nézők pulzusa.
A Sinister című filmben egyébként Hawke egy írót alakít, aki a könyveibe megtörtént bűneseteket sző bele, majd egy nap egy különös dobozra bukkan, mely teli van filmekkel. A Scott Derrickson rendezte filmnek azóta két folytatása is készült, de azok nem sok jelentőséggel bírnak, a 2012-es első rész viszont annak idején Empire-díjat is kapott, mint a legjobb horror, és mindössze 3 milliós költségvetéséhez képest közel 90 milliót hozott össze a mozipénztáraknál. A teljes listát egyébként a port.hu-n megtekinthetitek ide kattintva.
Újra műsoron a Quantum Leap – Az időutazó.
A Warner döntése értelmében nem annyira biztos.
A csütörtöki nyomozóklub eltűnt tévés személyiség után kutat
A rémesen vicces Addams-feldolgozás
Irene Vallejo Papirusza átjárókat úgy nyit átjárókat a történelemben, hogy egy pillanatra sem válik labirintussá.
Végre Egri Lajos oktatói életművének második, utolsó felvonása is olvasható magyarul: A kreatív írás művészete rövid szakmai összefoglaló, egyúttal a Drámaírás művészetének továbbgondolása.